søndag 25. november 2012

Bake bake..

Heisann!
Har dere hatt en fin helg?
Vi har slappet av her i snekkerboden. Jeg og ungene har bakt deilige horn. Tenkte jeg skulle dele oppskriften med dere. Veldig enkelt og populært blandt barna i f.eks bursdagsselskap.
Lykke til!
:)


300g smør
4dl melk
4dl vann
1ts salt
2pk gjær
Ca 1,5-2kg Hvetemel
Smelt smøret. Hell melk/vann i smøret så det blir temperert. Ha i miksebollen.
Bland i mel, salt og gjær. Elt godt.
La heve i 30 min.
Del deigen i 2-3-4? Kommer an på hvor store horn du vil ha. Så kjevler du ut hver del til en sirkel og deler inn i "pizzastykker". Legg på det du vil ha. (F.eks skinke og ost, pølser eller kjøttfyll) Vi lagde ost og skinke denne gangen, men de er veldig gode med pizzafyll også. 
Rull de sammen og legg på stekebrettet. La heve i 10-15 min. Pensle med egg/vann og stek på 225grader i ca 10 min.    

Ingen kommentarer: