onsdag 12. februar 2014

Skatoll

SÅ blogges det igjen... og denne gangen fra det nyrenoverte skatollet.

Eg lova noen før- og etter bilder. Eg glemte nesten å ta før bilde, så det blei fra garasjen. Beklager for det..


Tingen var den, at no når eg begynner på prinsesserommet, så må vaktmannen`s kontor ut! Les; inn i stova.. Så kom eg på.. svigers prøvde å presse på oss dette skatollet for noen år tilbake. Eg takka fint nei. Men det var da.. no, etter eg har hatt noen år på stompen, (og interiørstilen har endra seg) har eg blitt ein smule meir fornuftig. 
Eg ringte svigers igjen og spurte fint om skatollet fremdeles var eksisterende. Jada, klart det! Vaktmannen brukte jo dette som liten, og da har ikkje svigermor hjerte til å kvitte seg med det.. heldigvis.. for meg.

Problemet var berre det.. at vaktmannen har ein stor skriver. Du veit sånn kontor skriver..? Med det meste av funksjoner? Jepp, ikkje akkuratt pryd for eit auga. Kor i alle dager skulle eg gjere av den? Setter den ihvertfall ikkje på ei hylle i stova!! Etter ein kjapp runde i hovet, lurte eg på om det kansje gikk an å erstatte dei 3 eksisterende skuffene med ein skap..?

Då måtte sjølvsagt snekker pappa komme å godkjenne planen min. Og eg sto med glans, men.. han skulle gjere det.. Trur muligens ikkje resultatet hadde blitt like bra om eg gjorde det..?  Me målte opp og fann ut at me kunne beholde øverste skuffa og lage skap under. 

Etter noen lag med oljemaling tok eg den omsider inn i dag. Oljemaling ja.. Den var malt med oljemaling fra før og då du bruke oljemaling oppå. Ellers flasser det av..  - dagens tips!
Eg kan vel inrømme at eg ikkje er så veldig begeistra for oljemaling. Nermeste rus eg kjem ihvertfall.. 

Snekker pappa og snekker datter er ihverfall svært nøgd med resultatet.





3 kommentarer:

Marianne sa...

Skatollet ble kjempefint!

nr.15 sa...

Elsker sånne skatoll ♥
Og du takk for tipset:-)
Klem Charlotte

mille m sa...

Så flott det ble!! Lurt med plass til skriver)

Tusen takk for kommentar , fine ord jeg setter stor pris på!
Ønsker deg en fin fin torsdag))